Трудове виховання

ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ
У нашій бібліотеці трудове виховання здійснюється в таких напрямках:
профорієнтаційна робота
робота по збереженню фонду бібліотеки.
Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці.
Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії - це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Як сказав Конфуцій, обери професію до душі- і жодного дня не будеш працювати...
Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя. В умовах НТР, швидкого економічного і соціального прогресу світ професій дуже рухливий, багато виникає нових спеціальностей, частина старих зникає. Останнім часом спостерігається масова "перекваліфікація".
Профорієнтаційна робота має враховувати тенденції розвитку нашого суспільства: тенденція переважного зростання зайнятості у невиробничій сфері, перехід від менш до більш престижних, цікавих і добре оплачуваних професій, від першої професії відмовляються, бо не стільки самим обрана, як певними обставинами.

Завдання бібліотеки: 
  • допомогти учням вибрати свій професійний шлях за допомогою надання інформації про професії, ринок праці, заклади освіти
  • допомога учням у визначені своїх здібностей та нахилів за допомогою літератури з психології (тести, ігри).
  • ознайомлення із професіями на матеріалах художньої, науково-популярної, довідкової літератури
  • вивчення читацьких інтересів
  • систематизація методичних, довідкових матеріалів з даної теми.
  • Основні напрями профорієнтаційної діяльності
  • виховання любові та поваги до праці в читачів; 
  • знайомство з широким колом професій;
  • виявлення інтересів та нахилів школярів;
  • розширення кругозору та формування стійкого інтересу до обраної галузі знань.
  • Етапи розвитку профорієнтаційної грамотності учнів.
    1-4 класи - формування у молодших школярів за допомогою книг ціннісного відношення до праці, розуміння її ролі в житті людини
    5-8 класи -за допомогою галузевої літератури та книг з психології сприяти розвитку у школярів уявлення про свої нахили, надати інформацію про різні сфери діяльності людини: техніка, медицина, мистецтво, сільське господарство, економіка і культура.
         9-11 класи- розвиток інформаційної та медійної культури для саморозвитку та                      самопідготовки, пошуку інформації про професії та навчальні заклади з підготовки              різних фахівців

Традиційні форми та методи з профорієнтації у бібліотеці:

Інформаційно-бібліографічна діяльність (картотеки)
Виставкова діяльність (виставки, викладки, тематичні полиці)
Видавнича діяльність (закладки, списки літератури)
Інформаційно-довідкова діяльність
Круглі столи
Дискусії
Дні інформації
Ділові та рольові ігри

Інноваційні форми роботи:
Інформаційно-бібліографічна діяльність (електронні бази даних)
Сторінки на блогах бібліотеки
Видавнича діяльність (буклети)
Відеоконференції
Презентації
Проекти

Книжкові виставки:
Наш репорта
Шлях до кар’єри
Довідкове бюро» (по сторінках історїї професій)
Пізнай смак ремесла»
Твоє життя – твій вибір
Куди піти навчатись
Тобі, майбутній абітурієнт!
Як зробити вибір
Моя майбутня професія
Перший розділ - «Хочу» (як вибрати професію: здібності та нахили)
Другий розділ «Можу» (людина і професія, здоров’я і вибір професії, перевір себе)
Третій розділ «Потрібно» (нові професії на сучасному ринку праці)
Виставка- порада «Зроби свій вибір
Виставка-реклама «Я енергетик»
На блозі бібліотеки створена сторінка по профорієнтації
В рамках місячника шкільних бібліотек у нас були пороведені професіографічні зустрічі. З великим задоволенням і цікавістю наші читачі побували в ролі бібліотекаря:
обслуговували читачів
знайомилися з фондом
розставляли книги
вчилися писати назви виставок пером.
Ми переконалися, що професія бібліотекаря цікава сучасним дітям.
Професіографічні зустрічі в бібліотеці
Багато часу і уваги ми приділяємо в бібліотеці вихованню в дітей бережливого ставлення до книги, підручника, шкільного майна. Можна багато говорити і проводити з учнями бесіди і виготовляти різні пам'ятки по збереженню книги, але коли дитина своїми руками сворила для неї суперобкладинку, підклеїла корінець або сторінку це набагато дієвіше. Так щороку у нас працює книжкова лікарня, де читачі допомагають бібліотекарям лікувати книги.
На фото учні 4-в класу.

Немає коментарів:

Дописати коментар