Матеріали на конкурс



Актуальність досвіду
Шкільна бібліотека як соціальний інститут – явище багатогранне. Вона відіграє важливу роль у розвитку людини і посідає особливе місце в сфері освіти. Сучасні інформаційні технології: мобільність, доступність створюють, з одного боку, сприятливі умови їхнього застосування, з іншого — поглиблюють хворобу, яку відомий американський дослідник Дж. Белл діагностував як «культурний авітаміноз». Тому важливо, щоб наша шкільна бібліотека стала не тільки інформаційним центром, а й осередком проведення дозвілля, «рідним домом», місцем зустрічей та спілкування, виховним центром школи. Вона забезпечує кожній дитині можливість всебічно і гармонійно розвиватися. Сьогодні, як відзначено в "Національній доктрині розвитку освіти"мета державної політики щодо розвитку освіти полягає у створенні умов для розвитку особистості і самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти. Формування у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури" 
Головним завданням нашої шкільної бібліотеки є створення освітньо-виховного простору, спрямованого на плекання високодуховної особистості, громадянина, найважливішою складовою якого є виховання патріотизму, любові до свого народу, до України . 
Основна ідея досвіду
Шкільна бібліотека, маючи високий рівень та інтелектуальний потенціал, володіючи безцінними книжковими скарбами, відіграє головну роль у формуванні системи цінностей читачів, а саме: духовних, естетичних, моральних, громадянських національно-патріотичних, звертаючись до кращих культурних надбань та традицій українського народу. І тому за допомогою різних традиційних та інноваційних форм роботи ми намагаємося створити сприятливе середовище для формування національної свідомості, соціальної адаптації, саморозвитку, самовизначення, розвитку естетичних смаків та творчих здібностей дитини.
Шкільна бібліотека – структурний підрозділ школи, який активно долучається до реалізації школою основних її виховних функцій та завдань . Згідно Концепції виховання дітей та молоді у національній системи освіти виділять основні напрями вихованя: 
- патріотичне
· правове
· моральне 
· художньо-естетичне
· трудове
· фізичне
· екологічне.
У своїй роботі наша бібліотека дотримується основних принципів виховання:
· принцип гуманізму
· принцип врахування вікових та індивідуальних особливостей
· принцип виховання в діяльності й спілкуванні
· принцип стимулювання читача до самовиховання
· принцип цілісного підходу до виховання.
Процес виховання має свої закономірності. Виховання - процес цілеспрямований, який за допомогою книги та інших джерел інформації, які доступні в бібліотеці, орієнтує на досягнення визначеної мети:
- всебічний і гармонійний розвиток особистості
- виховання соціально компетентної особистості
- формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси
- утвердження в читачів патріотичних цінностей, 
- повага до культурного та історичного минулого України; 
- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
- формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації
- виховання високої правової культури
- виховання свідомого ставлення до праці.
Ці завдання вирішуються як традиційними бібліотечними формами, так і з використанням інноваційніх технології, а саме: проектних , інтерактивних, ігрових та мультимедійніх засобів

Теоретична основа досвіду 
Ми живемо в ХХІ столітті і події, що відбуваються сьогодні в Україні, свідчать про значні прогалини нашої держави в питанні виховання своїх громадян. Змінився час і поряд з іншими проблемами на передньому плані постає проблема цінності людської особистості. Вічні питання «що є людина», «чому вчити і як виховувати», знаходяться в центрі суспільної свідомості і освіти. Ці ж питання турбують і бібліотекарів. Ми постійно слідкуємо за публікаціями в професійній пресі, на шпальтах видань для педагогів та вихователів, знайомимось з новими методами і сучасними виховними системами та технологіями. обмінюємось досвідом на сторінках блогів та приймаючи участь в засіданнях МО, творчих групах, вебінарах.
У роботі бібліотека дотримується основних принципів і напрямків виховання сформульованих у працях видатних педагогів-гуманістів: В.О.Сухомлинського, А.С.Макаренка, Ш.О.Анонашвілі, М.П.Гузика,професора Дрогобицького педінституту О.Вишнесвького, який запропонував «Кодекс цінностей»

Технологія досвіду 
Шкільна бібліотека – структурний підрозділ школи, який активно долучається до реалізації школою основних її виховних функцій та завдань . Згідно Концепції виховання дітей та молоді у національній системи освіти виділять основні напрями вихованя: 
· патріотичне
· правове
· моральне 
· художньо-естетичне
· трудове
· фізичне
· екологічне.
Ці завдання вирішуються як традиційними бібліотечними формами, так і з використанням інноваційніх технології, а саме: проектних , інтерактивних, ігрових та мультимедійніх засобів    
Висновки                          
Застосування наведених форм і методів формує в дитини поведінкові норми, що включають в себе вміння міркувати, аналізувати, ставити запитання, шукати власні відповіді, критично та всебічно розглядати проблему, робити власні висновки, брати участь у громадському житті, здатність орієнтуватися і адаптуватися в нових соціальних умовах, захищати свої інтереси, поважати інтереси і права інших, самореалізуватися. За допомогою книги, спілкування в бібліотеці, власного прикладу ми прищеплюємо нашим читачам любов до своєї Батьківщини, звичаїв і традицій, допомагаємо самовизначитися, творчо розвиватися, бути толерантними і співчувати, формуємо в дітей інформаційку, медіакультукультуру та культуру читання. 

Немає коментарів:

Дописати коментар